fbpx
7 benefitů psyllia
0

Psyllium je druh vlákniny, která se chová jako jemné, objem tvořící projímadlo.

Lidé mohou tento doplněk vlákniny zahrnout do svého jídelníčku a pravidelně ho užívat jako součást zdravé stravy.

Co je psyllium?

Psyllium je rozpustná vláknina získaná ze semen Plantago ovata, byliny pěstované hlavně v Indii.

Psyllium se používá jako doplněk stravy, který můžete sehnat ve formě kapslí nebo hrubšího prášku.

Díky své vynikající rozpustnosti ve vodě může psyllium absorbovat vodu a stát se hustší lepkavou směsí, která odolává trávení v tenkém střevě.

Odolnost vůči trávení mu umožňuje regulovat vysokou hladinu cholesterolu, triglyceridů a hladiny cukru v krvi. Kromě toho může pomoci při regulaci hmotnosti a zmírnit mírný průjem a zácpu.

Výhody

Psyllium je k dispozici v různých formách a má mnoho zdravotních benefitů.

Psyllium zmírňuje zácpu

Jedna ze studií ukázala, že užívání 5,1 g psyllia, dvakrát denně, po dobu 2 týdnů významně zvýšilo obsah vody a hmotnost stolice. U 170 jedinců s chronickou zácpou zrychlilo i celkový pohyb střev.

Může pomoci při léčbě průjmu

Výzkum ukazuje, že psyllium může průjem zmírnit. Způsobuje to fakt, že psyllium má vysokou schopnost absorbovat vodu. Může tak zvětšit tloušťku stolice a zpomalit její průchod tlustým střevem.

Může snížit hladinu cukru v krvi

Užívání vlákniny v podobě psyllia dokáže zpomalit trávení potravy, což pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi.

Může podpořit pocit sytost a hubnutí

Psyllium může pomoci regulovat pocit sytosti zpomalením vyprazdňování žaludku a snížením chuti k jídlu.

Prospěšné pro srdce

Americká kardiologická asociace (AHA) tvrdí, že vláknina může zlepšit hladinu cholesterolu a snížit riziko srdečních chorob, cévní mozkové příhody, cukrovky 2. typu a obezity.

Dávkování

Běžná dávka psyllia je 5–10 g, s jídlem, minimálně jednou denně. Pokud jde o vlákninu, nadměrná konzumace může uškodit. Důležité je ji zapíjet dostatečným množstvím vody a poté pravidelně dodržovat pitný režim po celý den.

Tento článek vychází z www.medicalnewstoday.com, kde také naleznete více informací o tomto tématu. 

Zdroje:

Vložte komentář

TOP