Co bychom měli vědět o nedostatku hořčíku?
Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Co bychom měli vědět o nedostatku hořčíku?

Diagnóza hypomagnezémie se obvykle zvažuje, když je obsahu hořčíku ve vašem těle menší než 1,8 miligramu na 1 litr krve.

Pokud se hypomagnezémie neléčí, může způsobit chronické zdravotní problémy a snížit hladinu vápníku a draslíku v těle.

Hořčík je minerál a elektrolyt, který má v těle řadu životně důležitých funkcí. Protože ho tělo neumí produkovat, musí být hořčík přijímán jako součást stravy.

Podle údajů Národního institutu zdraví (NIH) se odhaduje, že 50–60 % tělesného hořčíku je uloženo v kostech a méně než 1 % se nachází v krvi.

Příznaky

Lidé s mírnou hypomagnezémií nemusí mít žádné příznaky, ale mohou se objevit:

  • tiky v obličeji
  • slabost a vyčerpání
  • nevolnost a zvracení
  • změny osobnosti
  • chvění
  • velmi výrazné reflexy
  • zácpa

Větší nedostatek hořčíku může způsobit:

  • záchvaty
  • změny srdečního rytmu
  • svalové kontrakce

Příčiny

Hypomagnezémie může nastat v případě, že člověk ze své stravy nepřijímá dostatečné množství hořčíku.

K nedostatku hořčíku může vést také podvýživa, která je nejpravděpodobněji způsobena anorexií, bulimií nebo častým zvracením.

Další příčiny nedostatku hořčíku zahrnují:

  • Alkoholismus: Nadměrná konzumace alkoholu může způsobit, že tělo vyloučí více hořčíku, než je obvyklé.
  • Kojení a těhotenství: Tyto faktory zvyšují potřebu hořčíku.
  • Průjem: Lidé se souvisejícími nemocemi, jako je např. Crohnova choroba, jsou náchylnější k hypomagnezémii.
  • Cukrovka: Vysoká hladina glukózy v ledvinách může způsobit, že tělo vyloučí více hořčíku, než by mělo.
  • Věk: Čím je člověk straší, tím hůře hořčík vstřebává.
  • Selhání orgánů: Selhání orgánů, zejména ledvin, může způsobit, že tělo vylučuje příliš mnoho hořčíku.

Léčba

Pokud trpíte nedostatkem hořčíku je vhodné jej užívat jako doplněk stravy. Do svého jídelníčku můžete také zařadit potraviny, které hořčík obsahují.

Následující potraviny jsou bohaté na elektrolyty:

  • avokádo
  • hnědá rýže
  • ovesné vločky
  • mandle, arašídy a kešu
  • luštěniny

Tento článek vychází z www.medicalnewstoday.com, kde také naleznete více informací o tomto tématu. 

Zdroje:

TOP