fbpx
Jaké jsou příčiny průjmu během menstruace?
Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Jaké jsou příčiny průjmu během menstruace?
průjem během menstruace

Ženy mohou před i v průběhu menstruace zažívat řadu nepříjemných příznaků. Průjem, bolesti břicha a další gastrointestinální problémy jsou běžné příznaky menstruace.

Co způsobuje průjem?

U některých žen se může před menstruací nebo během ní dostavit průjem. Tento jev je pravděpodobně způsoben zvýšenou produkcí prostaglandinů v těle.

Než menstruace začne, buňky ve výstelce dělohy zvyšují produkci prostaglandinů. Toto zvýšení prostaglandinů způsobuje kontrakci svalů dělohy, čímž se uvolňuje výstelka dělohy.

Čím více prostaglandinů tělo vytvoří během menstruace, tím více se děloha bude stahovat. Nadměrná produkce prostaglandinů proto může způsobit menstruační křeče a bolest.

Pokud jsou hladiny prostaglandinů vysoké, mohou některé pronikat do krevního oběhu. Poté mohou najít cestu do různých částí těla, včetně střev.

Střeva mají hladkou výstelku svalu, podobnou děloze. Vysoká hladina prostaglandinů může způsobit střevní stahy a uvolnění jejich obsahu a výsledkem je průjem.

Přebytek prostaglandinů může také způsobit další příznaky spojené s menstruací, jako jsou:

  • Bolesti hlavy
  • Nevolnost
  • Zvracení

Nadměrné množství prostaglandinů nezpůsobuje kromě bolesti a nepohodlí žádné zdravotní riziko.

Léčba nepříjemných příznaků menstruace

Níže je několik tipů, které by mohly zmírnit nepříjemné menstruační příznaky, dokonce i ty spojené s gastrointestinálním traktem:

  • Pravidelné cvičení: Pravidelné cvičení, zejména aerobního charakteru, které zvyšuje srdeční frekvenci je skvělým pomocníkem na zmírnění těchto příznaků.
  • Vyhýbání se určitým potravinám: Vyřazení potravin a nápojů, které obsahují sůl, cukr a kofein, 2 týdny před menstruací, může také pomoci zmírnit příznaky PMS (premenstruační syndrom).
  • Dostatečný spánek: Zajištění pravidelného a dlouhého spánku, aspoň 8 hodin, může pomoci zmírnit menstruační příznaky související s vaší náladou.
  • Snížení stresu a úzkosti: Činnosti jako jóga, meditace nebo psaní deníku mohou zmírnit příznaky spojené s gastrointestinálním traktem.
  • Vyhýbání se kouření: Podle Úřadu pro zdraví žen může kouření zvýšit vážnost a četnost premenstruačních příznaků.

Ženy, které během menstruace přesto trpí průjmem ho mohou léčit běžnými pokyny, to zahrnuje pití velkého množství tekutin a nahrazení ztracených elektrolytů.

Tento článek vychází z www.medicalnewstoday.com, kde také naleznete více informací o tomto tématu.

Zdroje:

TOP