Ovlivňuje cukr depresi?
0

Negativní účinky cukru jsou nám dobře známy, od obezity až po zubní kaz. Nedávné výzkumy však také poukazují na silnou vazbu mezi konzumací cukru a příznaky deprese či úzkosti.

Nejenže cukr může vést k nerovnováze inzulinu a cukru v krvi, rafinované uhlohydráty a cukry mohou způsobit nedostatek vitamínu B, který je důležitý k udržení dobré nálady. To může ovlivnit také štítnou žlázu, přičemž hormony štítné žlázy regulují naši tělesnou teplotu, metabolismus a celkový růst. Všechny tyto faktory ovlivňují i naše myšlení.

Existují 2 typy cukru:

  • Jednoduchý cukr: Jednoduchý cukr najdeme v ovoci, zelenině, ořeších, celozrnných výrobcích.Tyto potraviny obsahují vitamíny, bílkoviny a vlákninu, proto zpomalují vstřebávání cukru a činí z něj zdravou volbu. 
  • Přidaný a zpracovaný cukr: Nemá žádnou nutriční hodnotu. Můžeme ho najít v cukrovinkách, slazených nápojích a mezi několika dalšími potravinami a nápoji. Tělo ho nedokáže správně vstřebat a dostane se do těla okamžitě.

Kontrola spotřeby cukru

Ačkoliv víme, jak je cukr návykový, mělo by teď být mnohem jednodušší kontrolovat jeho spotřebu. Nicméně je třeba se vyvarovat i cukrům schovanými pod jmény jako jsou kukuřičný sirup, ovocný džus nebo med.

Americká kardiologická asociace (AHA) doporučuje přibližně 6 lžiček cukru (100 kcal) u ženy a 9 lžiček cukru (150 kcal) u muže denně.

Pro představu, jedna plechovka Coca-Coly má v sobě asi 8,25 lžiček cukru.

Ačkoliv světový výzkum spojitosti mezi cukrem a depresí stále pokračuje, mnoho studií potvrzuje, že vysoká hladina cukru může negativně ovlivňovat naše duševní zdraví, a proto je důležité si nebezpečí přidaného cukru uvědomit.

Tento článek vychází z www.medicalnewstoday.com, kde také naleznete více informací o tomto tématu.

Vložte komentář

TOP